Uborkaszezon helyett spárgaszezon

Megfigyeltem, hogy míg elég sok zöldség és gyümölcs - akár egész éven át - akkor is elérhető a nagyobb hiperekben, amikor egyáltalán nincs szezonja - addig a spárga jobbára csak tavasz végén és ilyenkor is viszonylag rövid ideig, néhány hétig látható a kínálatban. 

Talán emiatt van bennem ilyenkor késztetés, hogy minél gyakrabban készítsek belőle finomságot. Vagy amiatt, mert sok jót olvastam a jótékony hatásairól, vitamin és ásványi anyag tartalmáról, no meg persze szeretjük is.  A lényeg, hogy miután megtanultam a spárgával bánni, így könnyen és viszonylag gyorsan szoktam belőle akár levest, akár zöldséges ragut készíteni vagy spárgás pitét sütni




Amit viszont nem tudok elkerülni ezzel a zöldségfélével kapcsolatban, az a csomagolása. Mert az sajnos nem igazán környezetbarát megoldás. Lakhelyem közelében lévő kicsi piacon nem tudtam még venni - bár gyanítom ott is hasonlóképpen lenne csomagolva Így a Lidl-ben szoktam vásárolni, ahol egyébként is gyakran veszek zöldséget, szerencsére egyre több a magyar áru. Viszont ott sajnos csak a nylon-ba csomagolt spárga-köteg van, így bármennyire is jól néz ki a fotón a spárgával átkötött spárga - ez már csak az otthoni, képernyőre kerülő változat :) 




Amikor már elérhető áron van új krumpli főképp azzal szoktam készíteni. Persze az igazán menő az lenne, ha az új krumpli a konyhakertből kerülne az asztalra, de mire az nálam termőre fordul, addigra már nincs spárga a boltokban. Mindenesetre az egyik elkészítési mód, ami nekünk bevált: a krumplit kevés sós vízben majdnem puhára főzöm, addig serpenyőn olívaolajon a feldarabolt spárgát fokhagymával megdinsztelem. Szintén nem teljesen puhára párolom, részben mert jobban szeretem, ha picit ress, ropogós és a krumplival mindig átforgatom a serpenyőben, petrezselyemmel vagy snidlinggel megszórva. Mi általában friss salátát eszünk hozzá.



Márton Anikó